Menskoppen har nu över 6000 gillare på Facebook. Är det en nyhet värd att uppmärksammas?
Ja, jag tycker det.
När jag startade mitt första lilla menskoppsföretag 2008 så hade jag en grupp på Facebook som jag tror lockade max 80 personer. Mycket har hänt sedan dess.
I dagarna fyller Facebook 10 år, för några år sedan började Twitter att vinna mark och många i Sverige har också ett Instagram-konto, förutom Kik, Snapchat och andra sätt att kommunicera på. Vi styr själva vad vi vill läsa om, vilka företag och produkter som vi vill stödja. Vissa vill vi kanske stödja men lite i smyg, andra vill vi dela med oss av till andra. Menskoppen börjar bli en sådan produkt för många.
Från lurad till megafon
När vi upptäcker menskoppen, och inser att den funnits i 100 år utan att vi känt till det (våra mammor och systrar har heller inte vetat om det och kunnat berätta), då blir vi oftast lite överraskade.
Vi som sedan tar steget och provar den blir ofta förbannade: ”Vem har hållit det här hemligt så länge?!” och ”Tänk om jag vetat om menskoppen tidigare!”
Det här är saker som folk skriver i kommentarerna här på menskoppen.se
Och vi berättar för varandra – för det kan vi nu.
Ingen annan kan kontrollera vad vi säger, filmar eller delar med oss av.
Därför kan du även se mig dansa happy dance som tack till alla er över 6000 personer som gillar facebook.com/menskopp
Läs mer om varför menskoppar älskar internet »